středa 21. října 2015

TAK SI ŘÍKÁM...

Retro dny v Lidlu spustily vlnu diskusí. Četla jsem mnoho příspěvků o chudobě té doby, kdy se lidé kácejí z představy mléka v sáčku, mandarinek jen o vánocích a zelených banánů.
U těch mladších, tomu rozumím, také jsem nemohla pochopit, jak mí rodiče, mohli vyrůstat bez televize, s hudbou Josefa Zímy a koupali se jen v sobotu v neckách. Tato generace zažila válku a přesto, na své dětství a mládí vzpomínali s láskou.
Pohrdlivou kritiku, však nechápu u svých vrstevníků ... ano ... můžeme si teď vybírat z přeplněných regálů cokoliv. Ale ruku na srdce. Kdo z nás, by nevyměnil celoroční prodej banánů, za sladkých sedmnáct let ??? A tak si říkám, že lituji všechny, kdo vzpomínají na dobu, kdy byli mladí, zahořkle.
 
 
houpání v kohoutech nemělo chybu
 
 
 
trojkolka po bráškovi byla rychlá jako blesk
 
 
 
copy jsem mívala jak jinak než s beruškama
 
 
 
 
prstýnky s kamínky jsem zbožňovala
 
 
 
vyrostla jsem na mléku z pytlíku a přesto jsem v pořádku a vděčná za krásné dětství
 
 

1 komentář:

  1. Leny, tohle je nádherný příspěvek!I ve mně se vynořilo tolik milých krásných vzpomínek!A není to jen nostalgie a stesk po mladých letech života ,ale je v tom i to, že mléko bylo mlékem, chleba chlebem...a ta rajčata!!!!Dnes máme sice větší výběr, ale většina potravin je vlastně jedovatá....můžeme sice cestovat po celém světě, ale kdo z nás na to má, aby nemusel tvrdě šetřit...tak raději dost, a jdu si taky najít ty berušky do vlasů! .-)

    OdpovědětVymazat